onsdag 13 april 2011

Men hur ser du ut magistern... / But how do you look magister...

Sture

Enligt en artikel i dagens Aftonbladet & Wendela bör lärare ha tatueringar, tuppkam och uttöjda örsnibbar. Läraren Sture Nilsson känner sig mobbad. "Jag får höra glåpord och gliringar för min udda klädsel... och skolans ledning bryr sig inte när jag för saken på talan. Får man inte längre se ut som man vill, känna sig bekväm även om man är udda? Måste jag byta yrke för att jag vill se ut som jag gör?"

Rektor Elaine Davidson håller inte med. Skall man uppfostra nästa generation måste man se normal ut...


In Engrish by Google Translate,

According to an article in today's Aftonbladet should teachers have tattoos, mohawk and stretched earlobes. Teacher Sture Nilsson feels bullied. "!I can hear the taunts and jibes of my odd attire ... and school management does not care where I am for the cause of action. Can you no longer look like you want, feel comfortable even if it is odd? Do I need a career change because I want to look like I do?"

 Principal Elaine Davidson do not agree. Are we raising the next generation one must look normal out ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar